Centrum Nauki Kopernik - school website

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Golcowej
Przejdź do treści

Menu główne:

    Na zakończenie pierwszego półrocza, do naszej szkoły zawitali wykładowcy Centrum Nauki Kopernik z Warszawy. Spotkali się z wszystkimi uczniami, począwszy od klasy pierwszej, aż po ósmą. Żałujemy jednak niezmiernie, iż była to tylko wizyta on-line. Niestety, jest to podyktowane sytuacją pandemiczną w kraju, więc cieszymy się również z takiej formy. I nie jest to przypisek autora tego tekstu, a opinia samych uczniów, którzy bardzo pozytywnie odebrali wyżej wymienione zajęcia. Na tyle byli w nie zaangażowani, a wręcz nawet nimi zainspirowani, że dopytywali się o kontynuację.
Wspomniane powyżej zajęcia e-Laboratoriów odbyły się 26 stycznia 2021. Klasa pierwsza, druga i trzecia połączyły się z wykładowcami za pośrednictwem urządzeń multimedialnych w swoich klasopracowniach. Poznali nową sztukę plastyczno-techniczną oraz biologiczną pod nazwą „kamuflaż”.
    Uczniowie klasy od czwartej do ósmej dołączyli do spotkania indywidualnie, bezpośrednio ze swoich domów. I tak:
  • w klasie czwartej uczniowie zapoznali się ze znanymi wszystkim zjawiskami topnienia i krzepnięcia od strony naukowej;
  • w klasie szóstej uczniowie własnoręcznie zbudowali obwód elektryczny, w którym popłynął prąd;
  • w klasach siódmej i ósmej uczniowie testowali i wyróżniali kwasy spośród innych substancji.
    Oczywiście najbardziej atrakcyjnymi i kulminacyjnymi momentami wszystkich zajęć e-Laboratoriów były części praktyczne wraz z doświadczeniami, gdyż uczniowie mogli je wykonywać w swoich domach równocześnie z prowadzącymi wykładowcami. O atrakcyjności tych warsztatów świadczy również ogromna ilość interakcji (pytań i odpowiedzi) na linii wykładowcy-uczniowie i uczniowie-wykładowcy. Zdaniem samych uczniów warsztaty były bardzo ciekawe, pouczające, a zarazem rozrywkowe. Tego typu zajęcia stanowią uatrakcyjnienie zdalnych zajęć w okresie pandemii.
    Centrum Nauki Kopernik zaproponowało zajęcia warsztatowe e-Laboratoriów nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli. Miały one miejsce 2 lutego 2021.  Zajęcia dla nauczycieli uświadomiły uczestnikom, jak ważne jest zaangażowanie w proces badawczy. Jeżeli uczeń weźmie osobiście udział w eksperymencie, to zdecydowanie łatwiej zapamięta wnioski, jakie z niego wynikają. Dla ucznia jest to bardziej atrakcyjny przekaz, niż przyswajanie wiedzy z podręcznika. Dodatkowym atutem ćwiczeń było to, że uczestnicy mogli przekonać się, jak wygląda odbiór lekcji od strony ucznia. Na ile ważnym jest urozmaicanie sposobu przekazywania wiedzy i czynienie go bardziej atrakcyjnym właśnie poprzez eksperymentowanie. Zwłaszcza w okresie, kiedy uczniowie spędzają wiele godzin dziennie przed komputerem.

adres
Szkoła Podstawowa Nr 2
Golcowa 284
36-230 Domaradz
fax 13 43 47 112

telefon 13 43 47 774
e-mail sp2golcowa@o2.pl
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego